Co sprawić, aby dzieci jadły zdrową żywność?

beach-sunset-twilight-silhouette-kids-children

Tworzenie środowiska, w którym dzieci mogą dokonywać zdrowych wyborów żywieniowych jest jednym z najważniejszych kroków, które można podjąć, aby zapewnić zdrowe życie twojego dziecka. Poprzez stworzenie warunków korzystnych, ty i twoja rodzina może rozwijać pozytywne relacje z zdrową żywnością.

Unikaj ograniczeń dotyczących żywności

Ograniczenie jedzenia może przyczynić się dla dziecka jako zaburzenia odżywiania, takie jak anoreksja lub bulimia w późniejszym życiu. Może to mieć negatywny wpływ na wzrost i rozwój twojego dziecka. Zamiast ograniczania żywności, pokazuj swojemu dziecku zdrową żywność – zachęcaj swoją rodzinę do wyboru owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, chudego mięsa i nabiału o niskiej zawartości tłuszczu.

Trzymaj zdrową żywność pod ręką

Dzieci będą jeść wszystko co jest dostępne. Przechowuj owoce w misce na ladzie, a nie pochowane w pojemniku w lodówce. Pamiętaj, że Twoje dziecko może wybrać tylko żywność, która znajduje się w domu.

Chwalcie zdrowe wybory

Daj swoim dzieciom dumny uśmiech i chwałę, gdy wybiorą zdrową żywność, taką jak owoce, warzywa, produkty pełno lub nisko tłuszczowy nabiał.

Nie krzycz gdy wybiorą niezdrową żywność

Kiedy dzieci wybiorą niezdrową żywność, zawierającą dużo tłuszczu, przekieruj je sugerując by wybrali zdrowszą opcję

  • Zamiast zwykłych chipsów ziemniaczanych z dipem, zaoferuj im pieczone chipsy tortilla i salsę.
  • Jeśli dziecko ma ochotę na cukierka, spróbuj zanurzyć świeże truskawki w sosie czekoladowym. Jesteś zbyt zajęty? Przechowuj naturalne słodkie suszone owoce w domu na szybkie przekąski.
  • Zamiast kupować frytki, pokrój ziemniaki na kształt frytek i umieść w piekarniku.

Nie wolno używać jedzenia jako nagrody

Może to spowodować problemy z wagą w późniejszym życiu. Zamiast nagradzać jest czymś słodkim, zabierz je na spacer, wycieczkę czy chociażby zagraj z nimi w piłkę.

Jedzcie wspólnie posiłki

Jeśli nie jest to tradycja w twoim domu, zrób tak. Badani pokazują, że dzieci które jedzą posiłki przy stole z rodzicami lepiej się odżywiają i są mniej narażone na poważne kłopoty jako nastolatki.

Comments

  1. Anna says:

    Może przez korzystanie z tych rad moje dziecko w końcu będzie chciało jeść zdrowe rzeczy

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *